Blog Webinarbox

BLOG

To can or not to can?

Wijn in blik … nee, bedankt! Of toch ….?

Sinds dit voorjaar zetten grote supermarktketens als Delhaize, Carrefour en Jumbo volledig in op de verkoop van wijn in blik. Want deze zomer is je roséwijn uit een blikje drinken namelijk helemaal "hip and trending".


De grootdistributie zoekt wereldwijd al jaren naar de commerciële drive waarmee ze jongeren richting meer wijnconsumptie kan verleiden.

Wijn in blik bestaat al lang. Waar in de VS, Australië en Zuid-Afrika wijn-in-blik booming business is, blijven we in Europa toch nog met de nodige voorzichtigheid kijken naar deze verpakkingsvorm.

Maar nu ook de Belgische supermarktketens, die vaak over eigen bottellijnen beschikken, de blikjeskaart trekken, mogen we dus verwachten dat er deze zomer de nodige marketingbudgetten zullen uitgetrokken worden om consumenten toch richting deze ongewone verpakkingsvorm te verleiden.


Nu deze zomer volledig draait rond het samenzijn met vrienden en familie, vormt wijn in blik de ideale oplossing tijdens een picknick, een festival of aperomoment … en bovendien is het helemaal coronaproof.

In een markt waar 18- tot 25-jarigen, de belangrijkste doelgroep, door zoveel andere drankenalternatieven worden verleid (cocktails, spritzers, non-alcoholische drankjes, …), kunnen blikjes inderdaad de instapdrempel richting wijn verlagen.

Bovendien oogt de look & feel van deze blikjes natuurlijk bijzonder trendy.

Blikjes bezitten tevens een grote comfortfactor. Ze zijn immers makkelijk te koelen en te vervoeren.


Dus, to can or not to can? Aan jou om te oordelen.


Wil je deze nieuwe trend alvast zelf eens uitproberen?

Ontdek ons assortiment aan aperoboxen in onze catalogus.


#cocktails #cocktail #aperobox #gin #tequila #mojito #rum #giftbox #giftboxideas

23 keer bekeken