Blog Webinarbox

BLOG

  • melissa5455

Dé cocktailrevolutie van 2021

Bijgewerkt: jun 29

Op 13 mei is het jaarlijks 'Wereld Cocktail Dag', de datum waarop de eerste definitie van een cocktail werd gepubliceerd. De definitie luidde als volgt : "een stimulerende drank, samengesteld uit allerlei spiritualiën, suiker, water en bittertjes". Tegenwoordig definiëren we een cocktail als een mengsel van minimaal drie ingrediënten, waarvan er twee drinkbaar moeten zijn en één alcohol moet bevatten. Veel gebruikte ingrediënten voor cocktails zijn gedistilleerde dranken, likeuren, siropen en vruchtensappen.


Cocktails zijn ontstaan in de Verenigde Staten en er zijn grote verschillen in de tradities van het maken, het serveren en de recepten van cocktails tussen Amerika en Europa.

Enkele klassieke cocktails met hun belangrijkste ingrediënten zijn:

  • Bloody mary (wodka, tomatensap, worcestersaus, peterseliezout, tabasco)

  • Martini (vermout met gin of wodka)

  • Margarita (tequila, triple sec, limoensap, zout)

  • Mojito (rum, limoen, munt, rietsuiker)

Wat brengt 2021 ?

In 2021, zijn er een aantal trends die verandering teweegbrengen in de barsector, en dus ook invloed hebben op cocktail. Zo is er de evolutie naar “cocktails voor onderweg," "ervaringsdrankjes" en de beweging naar "lichtere serves".


Deze vijf belangrijke trends zullen de cocktailindustrie het komende jaar vormgeven:

  1. De woning De pandemie heeft onze woning tot het middelpunt van ons sociale leven gemaakt en heeft het eet- en drinklandschap voor altijd veranderd.

  2. Evolutie van smaaksensaties Wanneer de Covid maatregelen versoepelen en ons sociaal leven hervat, zullen consumenten op zoek gaan naar plezier, nostalgie en escapisme, waardoor hun focus verschuift van verbetering naar plezier. Wat sommigen voorspellen als 'de tweede roaring 20s'.

  3. Bar heruitvinding Consumenten zullen na de lockdown, gewapend met de opgedane kennis en waardering voor sterke drank en cocktails, een heruitvinding van de bar stimuleren. Bars zullen om meer gepersonaliseerde en unieke concepten aan te bieden strijden.

  4. Merken gaan anders denken Nu consumenten zich steeds meer bewust worden van de impact van alcoholproductie op het milieu, zullen brands zich meer en meer gaan richten op duurzaamheid en transparantie.

  5. Mindful consumeren De alcoholvrije en alcoholarme markt is een blijver, ook in 2021. Nuchter-nieuwsgierige consumenten ontpoppen zich als een sterk cohort.

Ook bij webinarbox.be volgen wij deze trends op de voet en passen ons gamma hierop aan.

Welke aperobox of alcoholvrije alternatief weet jou te bekoren?


#cocktails #cocktail #aperobox #gin #tequila #mojito #rum #giftbox #giftboxideas


3 keer bekeken